PROMASİAD (Promosyon ve Matbaa Sanayici İş İnsanları Derneği) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Karatemiz, promosyon sektöründe yılın son çeyreğinde yapılan işlerin, yılın diğer dönemleriyle hemen hemen eşit olduğunu belirterek, özellikle yılbaşı döneminin sektöre yüzde 50 oranında katkı sağladığını ifade etti.,
Yeni yılın yaklaşmasıyla birlikte şirketlerin çalışanlarına, iş ortaklarına ve paydaşlarına yönelik yılbaşı hediyeleri arayışı hız kazanıyor. Bu süreçte promosyon ürünleri önemli bir rol oynuyor. PROMASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Karatemiz, promosyon ürünlerinin bir şirketin adı, logosu veya sloganı ile hazırlanan ve tüketiciye maliyeti olmayan ürünler olduğunu vurgulayarak, bu ürünlerin pazarlama iletişimi faaliyetleri kapsamında tercih edildiğini söyledi.
Karatemiz, sektördeki faaliyetlerin yıl içerisine yayıldığını ancak yılbaşı döneminde yoğunlaştığını belirterek, şu açıklamalarda bulundu: “Yıl içindeki iş hacmiyle yılbaşı dönemindeki iş hacmi hemen hemen eşit. Özellikle son 3 ayda, yılbaşı temalı ürünlerin talepleri arttığı için bu dönem sektöre yüzde 50 oranında katkı sağlıyor.”
Promosyon ve tanıtım ürünleri sektörünün dinamik bir yapıya sahip olduğunu ifade eden Karatemiz, sektörün ham madde ve kaynak bakımından birçok sektörle ilişkili olduğunu söyledi. Bu sektörün yılbaşı döneminde öne çıkan ürün gruplarının kişiselleştirilmiş ürünler ve çevreci ürünler olduğunu belirtti. Termos, mug, geri dönüştürülmüş bio malzemeden yapılan plastik masa üstü gereçler, powerbank, wireless şarj cihazları gibi teknoloji ürünlerinin 2023 yılında en çok tercih edilen ürün grupları olduğuna dikkat çekti.
Türkiye’de 2022 yılı itibarıyla promosyon ve tanıtım ürünleri sektörünün toplam büyüklüğünün 5 milyar dolar civarında olduğunu belirten Karatemiz, 2023 yılında ise sektörde yüzde 20’lik bir büyüme öngördüklerini ifade etti. Küreselde yaşanan olumsuz tabloya rağmen sektörün 2023 yılında büyümesinin önemli olduğunu vurgulayan Karatemiz, iç talepte beklenen daralmaya rağmen üretim ve ihracata odaklanacaklarını söyledi.
Önümüzdeki yıl içinde yılbaşı dönemine özgü çalışmaları yıl boyuna yayma hedeflerinin olduğunu belirten Karatemiz, “Sektör olarak yılbaşı odaklı çalışmayı yıl içine yayma hedefimiz var. Bu yöndeki çalışmalarımızı da 2024 yılı içinde artırarak sürdüreceğiz.” dedi.
Viral Haber – Ekonomi Haber Servisi